Obsługa Klienta2024-10-03T13:42:28+02:00

Odpowiedzi na najczęściej
zadawane pytania.

Czy prędkości w ETER są gwarantowane?2022-07-26T21:09:07+02:00

Oferujemy łączę umożliwiające osiąganie pewnych maksymalnych prędkości w zależności od wybranego przez Ciebie pakietu internetowego, jednak gwarantowana przepustowość łącza podana została w regulaminie zakupionej usługi. Weryfikacja prędkości maksymalnych możliwa jest tylko i wyłączanie za pomocą testu wykonanego drogą przewodową.

Ile urządzeń mogę podłączyć jednocześnie do ETER?2022-07-26T21:09:05+02:00

Jeżeli posiadasz urządzenie od ETER to optymalna liczba podłączonych urządzeń wynosi 8 bezprzewodowo oraz maksymalnie 4 przewodowo (w zależności od modelu). W przypadku innych urządzeń jest zdefiniowana przez producenta sprzętu nawet do kilkunastu urządzeń bezprzewodowych. W przypadku braku routera, limit podłączonych jednocześnie urządzeń wynosi 1.

Czy abonament naliczany jest z góry czy z dołu?2022-07-26T21:09:02+02:00

Abonament naliczany jest z góry.

Jaki jest termin płatności za usługi Internetowe?2022-07-26T21:08:59+02:00

Terminem płatności za usługi internetowe firmy jest 8 dzień każdego miesiąca. Jednocześnie proszę pamiętać, że termin liczy się do dnia wpływu środków na konto usługodawcy.

Czy wysyłamy FV swoim klientom?2022-07-26T21:08:56+02:00

Wysyłka faktur odbywa się na konto e mail podany przez klienta w umowie

Co muszę zrobić po zmianie urządzenia dostępowego (np. zmieniłem router)2022-07-26T21:08:51+02:00

W celu połączenia nowego urządzenia z siecią ETER, konieczna będzie rejestracja nowego adresu MAC urządzenia. Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta oraz przygotuj MAC adres portu WAN swojego nowego urządzenia.

Czy mogę opłacić rachunek z góry za kilka miesięcy?2022-07-26T21:08:46+02:00

Tak, każdy abonent posiada indywidualny nr konta do wpłat. Wszystkie środki jakie znajdą się na koncie zostaną wzięte na poczet przyszłych rachunków.

Po jakim czasie Operator może zawiesić usługi w związku z brakiem płatności?2022-07-26T21:08:43+02:00

Operator ma prawo do wstrzymania świadczenia usług po 30 dniach od upłynięcia terminu płatności danej zaległości.

Czy mój adres IP jest adresem prywatnym czy publicznym?2022-07-26T21:08:41+02:00

W sieci ETER przydzielane są prywatne adresy IP. Jeśli potrzebujesz adres publiczny, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta. Publiczne adresy są adresami stałymi.

Jeżeli usługi zostały zawieszone, w jaki sposób moge przyspieszyć wznowienie świadczenia sygnału?2022-07-26T21:08:38+02:00

W celu przyspieszenia procedur związanych z ponownym podłączeniem należy potwierdzenie zapłaty przesłać na adres e-mail: biuro@eter.net.pl

Co należy zrobić, gdy pojawią się przerwy w dostępie do Internetu przy połączeniu ?2022-07-26T21:08:34+02:00

Jeżeli Twoje urządzenia są połączone za pośrednictwem routera bezprzewodowo pojawiają się problemy z siecią WiFi odłącz go i po chwili ponownie podłącz swój router do źródła zasilania. Uruchom ponownie urządzenia. Jeżeli problem dalej występuje, zweryfikuj konfigurację swojego routera (czy urządzenie jest poprawnie podłączone od zakończenia sieci ETER do portu Internet/WAN) oraz podłącz swoje urządzenie (np. komputer) bezpośrednio do routera za pomocą kabla pomijając połączenie bezprzewodowe i zweryfikuj działanie usługi. W przypadku występowania problemów skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

Internet działa bardzo wolno. Co mam zrobić?2022-07-26T21:08:31+02:00

W przypadku zaobserwowania znaczącego spadku prędkości Internetu uruchom ponownie swój router oraz komputer, wyłączając przy tym zbędne aplikacje. Następnie dokonaj pomiaru prędkości łącza Jeżeli pomimo tego typu weryfikacji poprzez bezpośrednie połączenie kablowe problem nadal występuje, zgłoś ten problem poprzez Panel Klienta lub Biuro Obsługi Klienta. W przypadku połączenia Wi-Fi, ze względu na mnogość czynników niezależnych od dostarczanej usługi, prędkość łącza bezprzewodowego jest przeważnie mniejsza od prędkości mierzonej na połączeniu kablowym.

Jak sprawdzić prędkość Internetu?2022-07-26T21:08:28+02:00

Aby sprawdzić prędkość łącza, należy kliknąć w link https://pro.speedtest.pl/ w przeglądarkę internetową. Download i Upload porównać ze swoją taryfą. Podczas wykonywania testu, wszystkie programy oraz ewentualne aktualizacje muszą być wyłączone na komputerze. Do wykonania testu zalecane jest podłączenia urządzenia za pomocą kabla ethernet.

Czy jest możłlwość wykupienia zewnętrznego adresu IP?2022-07-26T21:08:25+02:00

Istnieje możliwość wykupienia stałego adresu IP. Prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

W celu poprawy jakości połączenia bezprzewodowego zalecamy:2022-07-26T21:08:20+02:00

Odsuń router od innych urządzeń elektronicznych i ustawić go w widocznym miejscu- tak, aby nie był zasłaniany przez inne obiekty. Zbliż swoje urządzenia korzystające z sieci Wi-Fi do routera. Zweryfikuj najlepszy kanał transmisji danych w sieci bezprzewodowej. Kanał nadawania sieci bezprzewodowej możesz zmienić poprzez panel administracyjny routera. Wykorzystaj pasmo 5 GHz w przypadku, gdy urządzenie mają taką możliwość i router obsługuje sieć Wi-Fi w paśmie 5 GHz.

Co może spowodować zakłócenia WiFi?2022-07-26T21:08:16+02:00

Odległość pomiędzy urządzeniem a routerem Obecność innych sieci bezprzewodowych w okolicy (np. routery sąsiadów). Interferencja źródeł emitujących fale radiowe o podobnej częstotliwości (np. urządzenia korzystające z Bluetooth, telefony bezprzewodowe, kuchenki mikrofalowe) Występowanie między routerem, a urządzeniem odbiorczym licznych przeszkód fizycznych – ściany, drzwi, okna, szafki, itp.

Jaki wybrać router, aby współpracował z siecią ETER ?2022-07-26T21:08:12+02:00

W zależności od wybranego przez Ciebie pakietu, wymagania dotyczące routerów są zmienne. Do pakietów o przepustowości do 100Mbps zalecamy wybór urządzenia pracującego w technologii xDSL posiadające port WAN RJ-45 oraz posiadające standard Wi-Fi 2,4 GHz bgn. Do pakietów o przepustowości powyżej 100 Mbps zalecamy wybór urządzenia pracującego w technologii xDSL posiadające port WAN RJ-45 1000 Mbps oraz posiadające standard Wi-Fi 2,4 GHz n oraz WiFi 5 GHz. Oba urządzenia dostępne są w Biurze Obsługi Klienta w formie dzierżawy lub sprzedaży.

Pliki do pobrania

Potrzebujesz więcej informacji o świadczonych usługach? Zapoznaj się z dokumentami.

Panel Klienta

Tu dowiesz się więcej o swoim rachunku i dokonanych płatnościach.

Telefoniczny kontakt
z naszą infolinią

tel. 12 350 22 22

Telefoniczny kontakt
z naszą infolinią

tel. 12 350 22 22

Zadaj pytanie

Formularz kontaktowy

Zadaj pytanie

Formularz kontaktowy

Przejdź do góry